Într-o conferință de presă recentă, ministrul Transporturilor din România, Sorin Grindeanu, a adus în atenție starea actuală a Podului peste Dunăre, făcând o dezvăluire surprinzătoare. Acesta a menționat că în ciuda așteptărilor și a antrenării publicului, podul nu a primit încă avizul final pentru utilizare.
Planul său este de a vizita personal zona pentru a evalua stadiul lucrărilor și a se asigura de evoluția corectă a proiectelor adiacente.
a explicat Grindeanu, subliniind că podul încă nu a fost recepționat oficial.
Cu toate acestea, pe lângă declarațiile ministrului, au început să circule informații despre diverse defecțiuni care au apărut în structura acestui pod monumental, cunoscut popular ca „Golden Gate-ul României”. Printre cele mai grave probleme descoperite se numără infiltrări în fundația subacvatică a podului.
La o adâncime de 12 metri, au fost identificate fisuri în blocurile de ancoraj. Acestea sunt esențiale pentru stabilitatea podului, deoarece susțin greutatea sa.
Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) este pe deplin conștientă de aceste probleme și monitorizează situația îndeaproape. Rapoartele lor lunare subliniază și ele defecțiunile identificate și modul în care sunt abordate. În lumina acestor probleme, CNAIR a decis să nu aprobe încă finalizarea oficială a lucrărilor la pod.
Dar aceasta nu este singura provocare cu care se confruntă echipa responsabilă de pod. După inaugurarea sa din iulie 2023, au fost evidențiate și alte probleme, inclusiv șuruburi slăbite și porțiuni de asfalt denivelat, necesitând reparații imediate.
Cristian Pistol, directorul CNAIR, a încercat să explice aceste complicații. Potrivit lui, problemele au fost cauzate de nerespectarea restricțiilor de tonaj, în special în zilele caniculare. Restrângerea tonajului la 7,5 tone în acele zile a fost o măsură de precauție, dar se pare că nu toți șoferii s-au conformat.
Compania italiană Webuild, care a supervizat construcția podului, a avut și ea propria teorie. Alan Scutti, managerul tehnic al companiei, a atribuit problemele camioanelor supraîncărcate care provin din Ucraina și alte regiuni, care transportă cantități ce depășesc masa maximă permisă.