Luni, Gara de Nord din România a fost scena sosirii primului tren electric Alstom Coradia Stream, parte a unui contract semnificativ pentru modernizarea transportului feroviar inter-regional de lungă distanță.
Acest tren face parte dintr-un lot de 37 de rame electrice inter-regionale, achiziționate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) prin intermediul unui acord cu Alstom Ferroviaria SpA, semnat în martie 2022.
Fabricat în Polonia, acest model de tren este o noutate pe căile ferate românești și, prin urmare, va trebui să treacă prin serii de teste statice și dinamice, precum și să completeze formalitățile necesare pentru autorizația de funcționare în România.
Această achiziție reprezintă un pas important în dezvoltarea transportului feroviar din țară, aducând o îmbunătățire a serviciilor de transport public și o scurtare a timpilor de călătorie.
În următoarea perioadă, rama electrică RE-IR 102 va începe efectuarea testelor și va urma procesul de autorizare, având în vedere că acest model nu a mai fost utilizat anterior în România. Anunțul a fost făcut de ARF pe pagina sa de Facebook.
După finalizarea acestor etape, primele trenuri vor începe să circule pe rutele București – Brașov și București – Constanța.
În plus, pe măsură ce restul trenurilor Alstom vor fi livrate, în cursul anului 2024, se vor introduce noi servicii de transport pe rutele magistrale electrificate ale României, conform declarațiilor ARF.
Aceste rame electrice inter-regionale vor conecta Bucureștiul cu principalele centre urbane ale țării și vor facilita conexiunile inter-regionale, contribuind astfel la îmbunătățirea mobilității și la reducerea timpilor de călătorie.
Rutele ce vor fi deservite de aceste trenuri includ legături importante precum București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați și multe altele.
Aceste trenuri vor oferi un serviciu esențial pentru transportul public pe cale ferată, îmbunătățind în același timp nivelul general al serviciilor prestate.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 de unități electrice multiple și serviciile de mentenanță pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde lei, fără TVA.
Finanțarea acestui proiect ambițios este asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat, marcând un pas înainte în strategia de modernizare a infrastructurii feroviare din România și în alinierea la standardele europene în materie de transport.