Această pană globală a provocat haos pe tot globul, afectând televiziuni, aeroporturi, bănci și diverse aplicații ale companiilor aeriene. Conform primelor informații, problema a fost cauzată de un software antivirus instalat de mai multe companii, care a inclus o eroare împiedicând funcționarea Windows. Compania de securitate cibernetică a anunțat că lucrează la remedierea problemei.
Downdetector, un site care monitorizează întreruperile, a înregistrat joi seară un număr mare de incidente pe diverse site-uri care utilizează aplicații Microsoft.
De exemplu, televiziunile au întâmpinat mari dificultăți. Matinalul Sky News nu a putut fi difuzat. De asemenea, o companie aeriană a cerut călătorilor să vină cu trei ore mai devreme la aeroport, din cauza problemelor tehnice.
Aeroporturile din Sydney și Berlin, alături de companiile aeriene Delta Airlines, American Airlines și United, au raportat vineri perturbări majore. În Statele Unite, numărul de urgență 911 a fost inaccesibil. În Franța, jurnaliștii de la RTL, TF1 și CNEWS au anunțat dificultăți tehnice majore, care au perturbat emisia.
În România, patru zboruri de pe Aeroportul Otopeni au fost afectate.
Probleme Majore pe Aeroporturi și Căi Ferate Europene
Vineri dimineață, traficul aerian a fost suspendat pe aeroportul Berlin-Brandenburg din cauza problemelor tehnice, conform presei germane.
„Din cauza unei defecțiuni tehnice, există întârzieri la check-in. Operațiunile de zbor sunt suspendate până la ora 10:00 (08:00 GMT)”.
a declarat un purtător de cuvânt al aeroportului pentru ziarul Bild.
Radiodifuzorul public rbb a informat că problemele tehnice masive au întrerupt operațiunile de zbor vineri dimineață, niciun avion neputând decola sau ateriza.
Aeroportul Schiphol din Amsterdam, unul dintre cele mai aglomerate hub-uri din Europa, a fost afectat de pana informatică globală, a declarat un purtător de cuvânt.
„În prezent, există o pană informatică mondială. Întreruperea are un impact asupra zborurilor de la și către Schiphol. Impactul este în curs de evaluare”,
a transmis Aeroportul Schiphol, adăugând că nu este încă clar câte zboruri au fost afectate.
Aeroportul Eindhoven, compania aeriană Transavia și spitale olandeze au fost de asemenea afectate.
Operațiunile Air France au fost „întrerupte la anumite escale” din cauza penei informatice uriașe care afectează multe companii din întreaga lume, a anunțat vineri compania aeriană.
Zborurile aflate deja în desfășurare nu sunt afectate, a adăugat compania, fără a specifica destinațiile afectate. Zborurile de pe aeroporturile pariziene Roissy-Charles de Gaulle și Orly funcționează normal, conform site-ului grupului ADP, operatorul aeroporturilor pariziene.
Aeroporturile spaniole se confruntă cu „perturbări” din cauza penei informatice globale, a anunțat vineri Aena, cel mai mare operator aeroportuar din lume după numărul de pasageri.
„Din cauza unui incident la sistemul informatic, au loc întreruperi în sistemele Aena și în aeroporturile rețelei din Spania”,
indică grupul, raportând posibile „întârzieri” într-un mesaj pe o rețea socială.
Acest „incident tehnic global afectează în principal punctele de check-in și de informare a pasagerilor”, precizează Aena, care informează că desfășoară anumite operațiuni „manual” până la remedierea problemei.
„Continuăm să lucrăm cu toate părțile implicate” pentru a „remedia această situație cât mai curând posibil”,
adaugă compania.
Microsoft a transmis un mesaj referitor la problemă.
„Investigăm o problemă care afectează capacitatea utilizatorilor de a accesa diverse aplicații și servicii Microsoft 365. Serviciile noastre sunt îmbunătățite pe măsură ce continuăm să luăm măsuri de atenuare”,
a scris compania pe rețeaua socială X (fostul Twitter).
Utilizatorii au raportat probleme în Europa, Australia, Noua Zeelandă, India și Japonia.