Nordis Management, dezvoltator imobiliar, a contestat hotărârea de intrare în insolvență, depunând apel în dosarul aflat la Tribunalul București.
Luni, pe 7 octombrie, Tribunalul București a aprobat cererea de insolvență formulată de 80 de creditori, majoritatea persoane fizice, cerere depusă în aprilie. Administratorul judiciar provizoriu desemnat este CITR București. Dosarul cu numărul 13403/3/2024, înregistrat pe 23 aprilie, are un nou termen pe 27 ianuarie 2025, dar apelul depus de Nordis Management ar putea modifica acest termen.
În același dosar, unde 80 de clienți s-au înscris ca și creditori, instanța a adăugat și alte persoane dintr-un dosar conex (33089/3/2024), depus la Tribunalul București pe 24 septembrie 2024.
Insolvența a fost solicitată inițial de Zaldo Management, unul dintre cei aproximativ 80 de creditori implicați, conform G4Media. După decizia instanței, conducerea Nordis a contestat legalitatea acestei hotărâri.
Tribunalul a dispus, luni, inventarierea tuturor bunurilor deținute de Nordis Management, cerând administratorului judiciar să efectueze verificări suplimentare la diverse instituții, printre care Serviciul Permise Auto, Administrația Finanțelor Publice și direcțiile de taxe și impozite din București.
Grupul Nordis, din care face parte firma aflată în insolvență, a anunțat că va formula un recurs. Reprezentanții companiei au explicat că procesul a fost inițiat „la presiunea unei entități juridice interesate de recuperarea investițiilor realizate în proprietățile din portofoliul Nordis”. Ei au subliniat că „intrarea în insolvență a uneia dintre firmele grupului nu este altceva decât o perioadă de reorganizare și un prilej pentru stabilizare și creștere”.
În ceea ce privește proiectul Nordis Mamaia, aceștia au declarat că „este unul cu potențial ridicat și capabil să depășească dificultățile momentului”. Grupul consideră însă că includerea la masa credală a solicitanților nejustificați este „nedreaptă”, descriind decizia instanței drept „o presiune exercitată asupra companiei, deși evoluția Nordis Group reflectă perseverență și rezultate clare în atingerea obiectivelor.”
O investigație publicată de Recorder, în aceeași zi cu decizia de insolvență, dezvăluie modul în care proprietarii companiei au generat venituri, promovându-se „prin folosirea simbolurilor naționale și exploatarea celor mai sensibile aspecte emoționale ale societății românești: Marea Neagră, munții, și o viziune asupra unei Românii la standarde occidentale”.
Potrivit Recorder, campaniile de marketing Nordis au fost intense, în media scrisă și TV, promovând imagini ale unor viitoare construcții de lux, unde „marea putea fi privită prin pereți de sticlă sau munții dintr-un jacuzzi încălzit, cu un pahar de șampanie în mână”.
„Ca să transmită încredere, Nordis a convins vedete și sportivi cu renume să-și asocieze imaginea cu proiectele sale imobiliare. A încheiat un parteneriat cu Federația Română de Fotbal și și-a trecut numele pe tricourile arbitrilor din Liga 1.
Sute de români s-au înghesuit să cumpere apartamente și, în schimbul unei reduceri de preț, majoritatea au acceptat să le plătească în avans, semnând doar o promisiune de vânzare”, arată Recorder.