Secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a făcut recent un anunț important privind modernizarea magistralei de metrou M2 Berceni-Pipera, considerată cea mai aglomerată din rețeaua de metrou bucureșteană.
Acest proiect de modernizare a fost aprobat în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, indicând o evoluție semnificativă în îmbunătățirea serviciilor de transport public cu metroul în capitală.
Magistrala M2, care traversează Bucureștiul de la sud la nord, urmând traseul Șoseaua Berceni – Șoseaua Olteniței – Calea Șerban Vodă – Bulevardul Dimitrie Cantemir – Bulevardul Ion C. Brătianu – Bulevardul Nicolae Bălcescu – Bulevardul Lascăr Catargiu – Bulevardul Aviatorilor – Bulevardul Beijing – Șoseaua Pipera – Bulevardul Dimitrie Pompeiu, are o lungime de aproximativ 18,68 km și include 14 stații.
Lucrările de modernizare propuse pentru această magistrală includ o serie de îmbunătățiri semnificative, cum ar fi creșterea vitezei de circulație a trenurilor de metrou și a frecvenței de operare, ceea ce va conduce la reducerea timpului total de deplasare pentru călători. De asemenea, se vor efectua lucrări pentru diminuarea cheltuielilor de operare și întreținere.
Printre intervențiile specifice se numără înlocuirea șinei de tip 49E1 cu o șină mai modernă, de tip 60E1, pe întregul traseu, cu excepția zonelor echipate cu aparate schimbătoare de cale. Se va proceda, de asemenea, la înlocuirea traverselor bibloc cu blocheți independenți, o măsură care va contribui la reducerea zgomotului și vibrațiilor, prin utilizarea unor prinderi elastice de tip fastclip pe blocheții prefabricați.
În plus, vor fi înlocuite aparatele de cale și se va realiza refacerea impermeabilizării construcției subterane. În cazul fundației căii de rulare pe beton, pe tunel, aceasta va fi schimbată acolo unde este necesar, iar în cazul fundației pe balast, se va înlocui total sau parțial prisma de piatră spartă. De asemenea, este prevăzută înlocuirea instalațiilor complexe care au durata de viață depășită, aducându-le la nivelul reglementărilor tehnice actuale și îndeplinind cerințele fundamentale de calitate.
Conform declarațiilor oficialului, au fost obținute toate avizele necesare pentru demararea lucrărilor, iar durata estimată pentru finalizarea acestui amplu proiect este de 48 de luni. Bugetul total alocat pentru investiția în modernizarea magistralei M2 este de 986.582 mii lei, finanțarea fiind asigurată atât din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, cât și din bugetul de stat.
Irinel Ionel Scrioșteanu subliniază importanța acestui proiect nu doar pentru îmbunătățirea mobilității urbane, dar și pentru promovarea conceptului de intermodalitate, esențial în descongestionarea traficului în regiunea București-Ilfov și a marilor orașe.
Intermodalitatea, care presupune utilizarea mai multor mijloace de transport în cursul unei singure călătorii, este văzută ca o soluție eficientă pentru îmbunătățirea eficienței și a duratei deplasărilor. Această viziune a fost exprimată de secretarul de stat pe pagina sa de Facebook, subliniind angajamentul Ministerului Transporturilor în modernizarea și integrarea infrastructurii de transport cu sistemul de transport public de călători.