Secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat marți, 5 noiembrie, pe Facebook că au început lucrările la construcția podului peste lacul Cernica, parte din proiectul Autostrăzii A0 București. Acesta a efectuat o vizită la șantierul lotului 4 al Autostrăzii A0 pentru a „verifica progresul lucrărilor”.
Deși acesta este cel mai scurt segment al autostrăzii, măsurând 4,47 km, Scrioșteanu a subliniat că „este cel mai dificil, din cauza supratraversării cu un pod de 1,3 km a lacului Cernica, o zonă protejată”.
Scrioșteanu a prezentat stadiul lucrărilor și a precizat că s-a dat startul la ultima structură complexă și dificilă din inelul A0 – podul de peste lacul Cernica. În prezent, echipele realizează platforma de pământ în lac, armează și cofrează riglele pentru pilele P1 și P2 și aprovizionează cu armături necesare pentru piloți. Totodată, sunt desfășurate lucrări de umplutură cu pământ pe traseul autostrăzii.
Lucrările avansează și la pasajul peste calea ferată București Sud – Oltenița, unde sunt în curs de realizare „umpluturi cu balast în zona culeei C2, forare, armare și betonare piloți”, iar pentru riglele pilelor, se montează eșafodaje, se armează și se cofrează pentru betonare.
De asemenea, se efectuează lucrări antiseismice la cuzineți. Conform estimărilor lui Scrioșteanu, lotul 4 ar putea fi finalizat la sfârșitul lui 2025.
În zona DJ301, au început lucrările de asfaltare pentru varianta temporară de relocare, iar traficul urmează să fie deviat pe acest nou traseu în zilele următoare.
De asemenea, se instalează două utilaje pentru forare la execuția piloților pentru pasajul de peste DJ301, iar în zona Pantelimon sunt desfășurate relocări ale rețelelor de telecomunicații și conducte de gaze.
Scrioșteanu a menționat că pe șantier vor fi mobilizați 241 de muncitori și 87 de echipamente. „Antreprenorul va construi pe aproape jumătate din lungimea acestui lot două structuri complexe, printre care: pasajul peste calea ferată București Sud – Oltenița, cu o lungime de 504 metri, și podul de peste lacul Cernica, de 1274 metri.” Lotul 4 Nord va conecta Autostrada București – Constanța A2 la nodul A0 x A2, iar termenul contractual de finalizare este stabilit pentru primăvara lui 2026, dar există șanse să fie gata până la sfârșitul anului următor, a transmis el.