De patru ani, Colegiul Național Gheorghe Lazăr din București implementează un proiect pilot inovator, adaptat la nevoile actuale ale sistemului educațional. Conform Știrilor ProTV, liceenii din clasa a 12-a frecventează cursurile doar trei zile pe săptămână, concentrându-se pe materiile de Bacalaureat.
Această abordare a condus la scăderea absențelor, o implicare mai mare din partea elevilor și rezultate remarcabile la examene. În plus, liceul a creat un spațiu de relaxare similar cu cele din școlile private, unde elevii socializează, se pregătesc pentru ore sau pur și simplu se odihnesc în pauze.
Proiectul a fost inițiat în 2021 și răspunde nevoilor elevilor printr-un program flexibil. În clasa a 11-a, elevii studiază materiile de profil pe tot parcursul anului, iar disciplinele care nu sunt incluse în examenul de Bacalaureat se alternează.
De exemplu, la profilul matematică-informatică, elevii studiază istoria în primele 18 săptămâni ale anului școlar, iar în restul timpului fac geografie. Această alternanță asigură o organizare mai eficientă a curriculei.
În clasa a 12-a, programul devine și mai specific. Elevii participă doar la orele care îi pregătesc pentru examen. „Ne trezeam spre finalul anului că elevii lipseau, că aveau nevoie să se concentreze pe altceva. Ei trebuie să studieze intens materiile pentru Bacalaureat. Am pornit de la un model din afară”, a explicat Ionela Neagoe, directorul liceului, pentru Știrile ProTV.
Liceul va primi finanțare din fonduri europene prin PNRR pentru crearea unei platforme educaționale care să centralizeze ofertele universitare. De asemenea, studenți voluntari vor oferi sprijin elevilor în următorii ani.
Începând cu luna martie, elevii claselor a 12-a vin la școală trei zile pe săptămână pentru a participa la orele de limba și literatura română, istorie, engleză și la alte materii relevante pentru Bacalaureat. Celelalte discipline se desfășoară online. „Am pornit de la ceva din afară”, a reiterat directorul.