La examenul de Evaluare Națională 2024, proba de Limba și literatura română a adus o serie de „perle” care au stârnit zâmbete și amuzament. Elevii au comis gafe și confuzii remarcabile. Iată câteva dintre cele mai notabile exemple.
La examenul de Limba română, elevii au demonstrat creativitate prin greșelile lor amuzante.
Evaluare Națională 2024: Perlele de la Limba Română
Ca în fiecare an, după proba la Limba și literatura română apar și perlele elevilor. Anul acesta nu a fost diferit. Elevii au făcut legături neașteptate, precum cea dintre „Cireșarii” și Biblia, confundând personajele cu Isus și Indiana Jones. De asemenea, au lăsat verbe neterminate și au făcut confuzii între cuvinte.
„Cireșarii erau persoanele care acum, în iunie, și pââână în august, culegeau muuulte cireșe. Apoi le numărau: una, două, trei și tot așa. Șeful cireșarilor era numit cireșar-șef. Ce frumoasă era viața de cireșar!”.
„Unul dintre personaje se numea Tic. La fel ca în Tic Tac!”.
„Personaje multe, frumoase și copii în amândouă. Printre care, Isus”.
„Cireșarii sunt Indiana Jones și Arca Secretelor, doar că români. Și eu ador cireșele! E trăsătura personală care mă apropie de personaj”.
„O figură de stil este fâlfâitul. Pentru că e un stil anume de a se se deplasa, fâlfâind unde ai nevoie în ziua aceea”.
„Figură de stil: aripa moale. Nu știm de ce e moale, poate nu e moale, dar așa i s-a părut drăguț autorului”.
„Foc este verb. Vine de la ”dai foc”, deci modul prezent”.
“s” are rolul de verb, dar e neterminat”.
La unul dintre subiecte, elevilor li s-a cerut să alcătuiască un enunț cu “a avea” în formă negativă. Iată ce a scris un candidat: „A avea bani, nu a nu avea!”.
Altul a scris pe foaia de examen fraza „Striga cât îl ținea putorile”.
Evaluare Națională 2024: Ce Subiecte au Primit Elevii la Limba Română
Primul subiect al probei a inclus o serie de cerințe bazate pe două texte: un fragment din „Cireșarii” de Constantin Chiriță și un altul din „Portret” de Cella Delavrancea. Elevii au trebuit să răspundă la întrebări care le-au testat înțelegerea și interpretarea textelor literare.
Prima parte a probei de limba română a inclus 9 cerințe, iar partea de gramatică a avut 8 cerințe. La subiectul al II-lea de la română, elevii au trebuit să scrie o compunere de 150 de cuvinte pentru a-l caracteriza pe Tic din „Cireșarii”, acest subiect valorând 20 de puncte.