Autostrada Comarnic-Brașov, destinată reducerii aglomerației pe DN1, este considerată un proiect „prea costisitor” și nu va fi finalizată până în 2028, conform ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Parte a autostrăzii A3, tronsonul Comarnic-Brașov ar urma să contribuie la realizarea traseului de 606 kilometri care va lega Bucureștiul de Punctul de Trecere a Frontierei Borș 2. Traseul autostrăzii include orașe importante precum Ploiești, Brașov, Făgăraș, Sighișoara, Târgu Mureș, Turda, Cluj-Napoca, Zalău și Oradea.
Într-o conferință de presă de luni, 11 noiembrie, ministrul Grindeanu a explicat situația proiectului, menționând costurile considerabile implicate:
„E o autostradă care costă foarte mult, costă în jur de vreo 4 miliarde. Am încercat, am ajuns mai jos un pic, fiindcă pe 160 de kilometri de autostradă să plăteşti vreo 4 miliarde de euro e un pic cam mult. Eu sper să se termine studiul de fezabilitate la această autostradă în 2025 şi să se intre în zona de execuţie, în licitaţie, bineînţeles, proiectare şi execuţie în anul viitor. Nu pot să vă spun, dinainte, cu ce oferte vor veni cei care vor să construiască. V-aş minţi dacă v-aş spune aşa ceva.”
Ministrul a subliniat că șansele ca lucrările să fie finalizate până în 2028 sunt reduse, chiar dacă acestea ar începe imediat:
„Cine trece altceva, minte. Dacă vreţi să trecem lucruri care nu ţin de realitate şi să trecem să vorbim chestiuni care dau bine pe hârtie, dar în realitate nu se pot întâmpla, se poate face lucrul ăsta. Eu refuz să fac treaba asta, pentru că ar însemna să minţi. Eu vă spun că se poate intra în zona de execuţie, în perioada următoare, având licitaţie anul viitor. De asemenea, e în fază de execuţie, aşa cum bine ştiţi, centura la Comarnic, centura la Bușteni şi Azuga, care, odată cu realizarea acestor două variante ocolitoare, va rezolva o mare problemă de trafic.”
Astfel, ministrul Grindeanu a reafirmat necesitatea unui plan realist și adecvat costurilor implicate, accentuând că proiectul autostrăzii va continua cu etape esențiale pentru fluidizarea traficului în zonă.